Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävlingsdagen!

Kategori:

Oj, vilken lång dag har precis kommit hem från tävlingen var väl hemma kl.20, red sista start vid 19.

Det var jobbigt att lära sig programmen den här gången, jag började varje gång med tanken i Lysekils ridhus, men när man kom till galoppen var man ändå på grusplanen i Ås.

Men jag lärde mig dem iallafall till slut. Vi fick en väldigt fin överdomarrapport, och jag tror alla var nöjda. Trots att de flesta hade varit uppe i ottan och var kvar hela dagen, var det bara glada miner. Vår proffsiga tävlingsledare tyckte dock att skidskytte var mer fartfyllt än dressyr. Hon smög iväg en stund för att kolla på det. Fasta starttiderna som jag satte funkade bra från morgonen, men i de längre programmen skulle vi nog ha tagit till lite mer tid. Festis i utsläppet var nog uppskattat, och förvånade nog många, det var det ingen som hade varit med om.

Ja och så red jag ju också, hon är ju så kul min häst, vi gjorde 4 missar i LA:6 fick galoppinslag i båda travökningarna och det första enkla bytet (som hon är stensäker på) fick vi ett travsteg mitt i. Sen ett omslag i galoppökningen, men å andra sidan så ökar hon av bara sjutton nu så det är kul, trots det fick vi drygt 64% så jag är nöjd, blev puttad utanför placering av de sista ekipagen.

I Msv B:4 tyckte jag att hon skötte sig väldans bra och det kändes flott att rida med hatt. Men vi har ju problem med skrittpiruetterna, fick faktist 7:a på den första och 4 på den andra. Bytena gick hyfsat missade något. Men jag var riktigt nöjd, fick drygt 59 % hade välan hoppats på lite högre, men man får väl rida bättre nästa gång. Det är ju bara början på säsongen och jag njuter av min fina häst.



Kommentarer

  • Nina säger:

    Ett stort grattis till er hattdebut och till din fina häst :) jag ser fram emot film som sagt....

    2009-03-23 | 08:24:30
  • Nina säger:

    ps, jag glömde säga det... det snöar ute :) det har säkert kommit ca 1 dm snö inatt :) allt är inbäddat ett ett fint lager med vittfluff, (tyvärr även isgatorna) :)

    2009-03-23 | 08:25:29
  • Petra säger:

    Japp, måste säja att det är liiite segt med dressyr så det var roligt med lite skidskytte som omväxling :-). Jag missade inte hemma ryttarna i alla fall det var väl bra....

    Nu tar vi nya tag mot nästa tävling..som är en hopptävling, jippi...

    2009-03-23 | 18:11:48
    Bloggadress: http://www.storemyr.se
  • Maria säger:

    Kul med säsongsdebut! Hon har blivit väldigt fin Vilja! Hoppas ni har de bra där nere!!

    Kram Maria

    2009-03-24 | 10:15:11
    Bloggadress: http://miamaria84.blogg.se/
  • A-C säger:

    Jättefin va hon ju! Hon va ju lite på g ju! Det är ju jättebra att det händer nåt nu! Hon är ju som en gummiboll! Och JA det var flott med hatt:)

    Kram på er!

    2009-03-25 | 09:37:47
  • Bonita säger:

    Stiligt Marianne! Det är faktiskt inte fel med dressyr när vänner utför det...men skidskytte är mera spännande håller med...sorry! Det är fanstastiskt kul att följa er i södern på din fina blogg/hemsida!!! Kram B

    2009-03-27 | 07:18:22

Kommentera inlägget här: