Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Söndag

Kategori:

I helgen har det varit hopptävlingar på klubben och över 100 starter både på lördagen och söndagen, har tillbringat dagarna i sekretariatet i trevligt sällskap. Sen gick jag hem i det härliga vårvädret, den här bilden tog jag när jag gick över Trällebystrands camping.



Här är Sofia och Diva hoppade på sin första tävling.


Undrar om jag behöver dela upp bloggen i olika avsnitt ändå, det är ju faktiskt några som läser som inte är införstådda i denna sport som upptar all vår lediga (vaken) tid som man inte är på jobbet förstås. Vi jobbar faktiskt heltid både Kenth och jag och har kul jobb, fast jag har lite för lite att göra på jobbet, sitter som man säger mellan uppdrag just nu.

Men angående alldagliga ting så tappade jag min jobbmobil i katternas vattenkopp igår, den är inte stor, så jag begriper inte riktigt hur jag överhuvudtaget kunde pricka den. Fick ta isär telefonen och torka den i flera timmar både med handuk och hårblås, den strejkade länge först men till slut funkade den faktisk, pust.

Vilja såg riktigt ren ut idag när jag sprang med henne, hoppas, hoppas. Hon ska få stå inne imorgon också för säkerhets skull.

Fabiola hoppade 1.20 idag, då har vi nått den höjden vi behöver hoppa på treårstestet, hon hade ett riktigt fint språng med god marginal.

Kommentarer

  • Ammi säger:

    Hej allihopa!

    Här uppe är det tokmycket snö fortfarande men det har blivit lite vår och varmare ute. Tittade på filmen med Diva och Sofia, ser att det går framåt med stormsteg där, hälsa och gratulera till framstegen. Jag och Emelie ska vara med på blåbärshoppningen i Ås på lördag, nervöst men kul.



    Hälsningar Ammi

    2009-03-16 | 22:22:27

Kommentera inlägget här: