Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Snö igen!

Kategori:

I morse när jag skulle till Göteborg på dressyrdomarkurs och upp tidigt för att släppa ut hästarna och ge hönsen mat, så hade det snöat och det var snömodd på vägen. Pandora strulade och gick tillbaka in i fållan utanför stallet hela tiden så jag fick jaga iväg henne för att de andra skulle ta sig iväg, hon var totalt ointresserad av hösilaget idag och gick längs med staketet när jag for iväg, var ganska orolig att hon skulle hoppa ut för att hon hade tråkigt. Men när Kickan och Lisa kom på em så var det lungt, tur att jag fick hjälp av dem för jag var inte hemma förrän kl.18. Lisa hade ridit Diva och hästarna stod i stallet och mådde gott när jag kom hem, torra och lugna.

Jag körde med gamla subban till Göteborg, den klarade snömodden finfint, men hade sällskap av en domare från Strömstad och en från Ljungkile, så det var trevligt. Det är en tvådagarskurs så det blir likadant imorgon.

Vi går igenom fakta och TR-ändringar och på em har vi grupparbete och bedömmer ekipage från LC till MSV, det blir väldigt bra diskussioner i ridhuset. Vi är på GFRK, de har ett stort ridhus avdelat med presenningar till tre ridbanor, så det blir ganska mycket ljud när det är lektioner i någon av de andra avdelningarna, tror inte jag tar med Vilja hit i vår på några tävlingar.

Nu är det bara en vecka kvar till Sofia ska debutera på hopptävling och två veckor till min tävling. Går och funderar på om jag ska köpa en hatt eller inte, får väl ta bort livlinan fram på sadeln och kanske byta ut säkerhetsstigbyglarna innan man ska rida MSV eller var tror ni, fast Vilja är ju fortfarande en ganska ung häst som kan fara i luften.

Skulle väl vara kul att rida med en sån här på huvudet, eller?
 

Kommentarer

  • A-C säger:

    Bra föredömme att rida utan hjälm...

    2009-03-08 | 10:41:29
  • Nina säger:

    men så j-la snyggt med hatt :)

    2009-03-08 | 11:35:40

Kommentera inlägget här: