Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag och ensam hemma.

Kategori:

De åkte vid 2-tiden och det hade gått jättebra att köra upp först några mil innan Sveg blev det snövägar. De var framme vid Y-hogdal vid 21.30.

Jag tagit 3 möss i fällan sen de for och den nya lilla tuppen hittade jag tyvärr död i morse, han hade skadat kammen litegrand, men vi trodde inte det var så farligt, men han var nog inte alls accepterad av den andra tuppen, tråkigt. Hönsen hade värpt 2 ägg igår, och de har äntligen börjat lägga äggen i redena, det är ett plus.

Hann rida Pandora igår, men fick kliva av för hon stökade lite och var farligt nära taggtråden efter vägen. Det är tyvärr väldigt mycket taggtråd här nere.

Nu ska jag kolla på kompletteringarna som jag måste göra till Eu-stödet, pust.


Kommentarer

  • Nina säger:

    Menar du att den stora ståtliga tuppen drev den lilla till.... ja vad som nu hände. Vilket drama i hönsgården!!! Jag såg deras klor, de såg ut att kunna skada. Äter höns möss? isf kanske ni ska släppa ut tuppen på jakt :)



    Otäckt med taggtråd :( det vill man INTE hamna i!

    2009-03-06 | 08:08:44

Kommentera inlägget här: