Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lördag 28 mars

Kategori:

Idag har jag varit ute och jobbat hela dagen, städade runt trappan upp till hönshuset, där det låg en stor hög med kvistar, tog hela dagen att få bort och elda den.
Pappa hjälpte mig att fixa ett nytt räcke upp till hönshuset


och mamma krattade snyggt och röjde under och runt rododendron tänk er när den blommar.



Bakade en rulltårta som bara var vips borta efter lunchen, och nu är äggen slut, var uppe och tog det sista fortfarande varmt från hönshuset. De värper lite dåligt fortfarande.

Sen var vi ute och red jag och Sofia, jag på Vilja och Sofia på Fabiola, vi skrittade och travade och var ute en tjugo minuter ungefär, Fabiola blir väldigt trött på slutet och orkar knappt hem på slutet, men på vägen bort har hon öronen framåt och och travar snällt bakom Vilja som ser spöken bakom varje sten. Den här inridningen går ju väldigt smidigt. Hoppas Fabiola hinner fälla innan treårstestet, hon är väldigt långhårig ännu.

Vi lydde snällt och släckte alla lampor kl 20.30, fast vi tittade färdigt på Babben. Sen spelade vi lite kort. Imorgon kommer jag nog att tillbringa nästan hela dagen i ridhuset, ska ha träningar och rida Vilja och löshoppa Fabiola. Nu blir det en tidig kväll och inatt ska klockan vridas fram dessutom.

Skulle gärna vilja höra mer om Whinneys tandläkarbesök, laga en tand på en häst, det lät ju spännande.

Kommentarer

  • hanna säger:

    jag släckte också alla lampor!

    Hur har du fått jordklotet som symbol i rubriken? :)

    2009-03-28 | 21:57:47
    Bloggadress: http://hannabouvin.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Jag önskar att jag kunde rida :)

    2009-03-28 | 21:59:14
    Bloggadress: http://johannaabj.blogg.se/
  • Rose-Marie säger:

    Har också släckt alla lampor, sitter här i mörkret alldeles själv, det är bara datorn som lyser upp häri rummet. Har haft dåligt samvete för att jag inte haft någon kommentar på länge men jag läser er blogg varja kväll. Tänker på er,

    Kram från mig till er alla

    2009-03-28 | 23:32:38
  • Nina säger:

    Ahhhh rododendron är en buske!!!! jag trodde ni byggt någon rodeo-pryl....

    2009-03-31 | 07:49:43
  • A-C säger:

    Väldigt spännande med tandläkarbesöket alltså! Ann-Sofie hade jättefint där hemma! Har inte ridit med lagade tanden ännu då jag varit bakis i 2 dar. Märkte inte ens det där med lyset i lördags kväll trots att jag var ute i den tiden i Ö-sund... Så därav bakis. Men man fyller ju bara 25 en gång haha.

    2009-03-31 | 10:24:16
  • A-C säger:

    Väldigt spännande med tandläkarbesöket alltså! Ann-Sofie hade jättefint där hemma! Har inte ridit med lagade tanden ännu då jag varit bakis i 2 dar. Märkte inte ens det där med lyset i lördags kväll trots att jag var ute i den tiden i Ö-sund... Så därav bakis. Men man fyller ju bara 25 en gång haha.

    2009-03-31 | 10:25:51
  • A-C säger:

    ÅH VAD JAG HATAR DATORER!

    2009-03-31 | 10:30:57
  • Nina säger:

    hehe :) datorer är underbara, logiska och fyllda av underbara program :)

    2009-03-31 | 12:27:56

Kommentera inlägget här: