Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

10 mars

Kategori:

Söndagen gick åt till dressyrdomarutbildningen, det är kul och man får träffa lite nytt folk och se nya hästar. Och så samåkte jag ju båda vägarna och det var skönt för det blev massor med surr i bilen också.

Kenth och barnen kom hem på Söndag em så de hann rida Pandis, Vilja och Diva, skönt. Men det var väl tack vare att vi hade fått hjälp att ta in hästarna och mocka i snöstormen på dagen, så hästarna var torra och varma.

Resan hade gått bra och tjejerna var väldigt nöjda med att ha träffat sina kompisar i Östersund. De hade haft jättekul.

Kickan och jag for och red i ridhuset på Diva och Vilja på måndagen, det gick bra, vi var ensamma i ridhuset så det var gott om plats.

Och så har jag ägnat en halv dag med att fylla i fastighetsdeklarationen eftersom det hade skett en avstyckning i samband med att vi köpte, jag ringde till Lantmäteriet, skogsstyrelsen och förra ägaren, men ingen visste hur marken var fördelad, så det slutade ändå med att jag fick göra en kvalificerad gissning.

Och sen en resultatbudget till Länsstyrelsen, det måste man göra för EU-stödet även det blir väl en kvalificerad gissning, men jag hittade en mall på nätet som jag började med, men sen blev det ett vanligt excelark och med hjälp av tidigare bokföring så kunde jag faktiskt få till en resultatbudget som jag ska skicka in.

Dressyrtävling om knappt två veckor. Vi har mer än 80 starter och anmälningstiden går ut om 2 dagar, det är jättekul, hoppas att vi får en bra tävling.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: