Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag16 juni

Kategori:

Hämtade Felicia vid tåget i GTB igår, det var ett kärt återseende, oj vad de hade kul i går kväll. Erika hade också en kompis oså de spelade kort och skrattade, när jag gick och la mig. Försökte förgäves få dem också i säng.

Fåren fick åka till grannen, det var skönt, de ska gå med hans flock i sommar och så hämtar vi igen dem i höst, förhoppningsvis dräktiga och kanske vi har hunnit göra en bättre inhägnad.

Bokade ridplansanläggning med grävaren igår, det verkar som vi skulle kunna komma igång med ridplanen så fort skörden är tagen, så det blir nog ganska snart, vad skönt det ska bli.

Vi plockade undan i sadelkammaren igår, har fått tag på 4 garderober här i Angered som jag ska hämta idag, så nu blir det nog lite ordning i sadelkammaren, man samlar på sig ganska mycket saker. Jag köpte iallafall Prestigesadeln till Vilja, tror det blir bra. Diva kunde ju också ha den så den passar nog våra typer av hästar, om man kan säga så.

Det blir lite gjort varje dag, känns som vi fick lite ny energi när vi fick EU-stödet, kanske det som är meningen. Men nu ska jag jobba, det är kul att få programmera lite java igen (blir faktiskt lite Cobol också, för er som känner till det).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: