Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag 9 juni

Kategori:

Det är kallt ute i idag, men iallafall sol. Fåren är bedrövliga och hoppar ut hela tiden, de bryr sig inte alls om strömmen. Var på toa igår natt och tittade ut, då stod de vid mina rosor vid grinden. Så snabbt ut och tog in dem i sitt rum i lagården. Sen höll vi på hela kvällen och stängde om, höjde staketet och ökade strömmen, men så fort de kom tillbaka så hoppade de ut. Nu är de i sin gamla hage vid stallet och hoppas de är kvar där när vi kommer hem.

Igår höll jag på att smälla med en stor älg på väg  mot Uddevalla den sprang ut framför bilen när jag hade hela färjkön bakom mig.

i helgen sköt grannen ett vildsvin ca 500 m från oss tror jag, tydligen är det några stycken som går omkring i Lyse.

Ikväll har vi avslutning på ridskolan, sen är det sommarlov och till hösten kommer det nog bli så att vi kommer att köra egna träningar förhoppningsvis på egen ridplan.

De ringde om EU-stödet, äntligen var de nöjda med alla kompletteringar som jag hade gjort och jag skulle få besked i brevlådan. Om vi får stödet så skulle det vara på 70 000 kr, det skulle vara väldigt bra, även om man inte får det förrän efter investeringarna. Så nu håller vi tummarna.

Vilja var lite mindre halt igår, så jag hoppas att det är ändå bättre idag, köpte Jodopax gel och smörjde in på öppningen till hovbölden, det borde dra ur.

Imorgon ska vi kolla Fabiola, hoppas hon är dräktig.


 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej Marianne!

    Det så kul att kika in här på eran blogg nere hos er händer det hela tiden en massa nytt. Vad ni hinner med så mycket. Kul att följa er och hästarnas liv.



    Mvh

    Åse

    2009-06-10 | 18:11:25

Kommentera inlägget här: