Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Nationaldagen

Kategori:

Nu provar jag för sista gågen, min webläsare har krashat 2 gånger när jag hade skrivit färdigt texten, så nu gör jag ett sista försök.

Kent o Pandora var i Uddevalla och tävlade idag, de gick en 0-fels runda i 1.10 och fick en fin rosett, Pandora rev tyvärr 1 hinder i 1 m klassen, men de var väldigt nöjda. Tävlingen gick på gräs och Pandora var utrustade med gräsbrodd, och det var nog tur för det kom en rejäl regnskur.

Jag åkte till Sotenäs iallafall fast utan Vilja och satt bisittare till Domaren i LA:6 och Msv B:2, det var bra, jag har som mål att skriva upp för domarexamen i höst och det ska jag göra i LA:5 el LA:6.

Vilja hade iallafall troligen en hovböld, fick hjälp av Susanne att leta igenom henne ikväll och då hittade hon en geggig massa vid kronranden, så det var därför vi inte hittade något när vi klämde med visitertången, den gick ut uppåt. Hon haltar lite fortfarande, men hon borde nog vara bra på några dagar nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: