Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Regniga dagar...

Kategori:

Tur att man iallafall fick lite sol och värme första veckan på semestern... nu går det mot slutet och på måndag är det dags att fara iväg till Götet igen.

Men vi ska utnyttja sista veckan till max. Sofia, Vilja och jag ska till Mellerud och så ska Sofia rida hoppträning i två dagar (den där jag vann på 3-årstestet). Det blir som en lillsemester och vi ska bo över där en natt.

Sen ska vi på Spa på fredag i Smögen, det lovar jag att skriva mer om, för det fick jag nämligen av mina kära arbetskompisar i Östersund, har bara inte hunnit än, men nu ska det bli av.

Idag har vi målat i stallet och rivit ut gammal inredning i rummet där fåren bor. Och jag försöker fixa till vattenkopparna som snart ska upp. Plockade faktiskt lite hallon i morse, de är riktigt fins, men sen kom regnet då gav jag upp. Jordgubbar fick vi tag på för billigt pris på torget i förra veckan, köpte 10 l för ca 11 kr/liter, bra va och så slapp man få ont i ryggen av självplockningen.

Det har runnit in vatten i garaget i huset, hittade t.om en mördarsnigel där, fick slänga en del saker som hade möglat och nu har vi satt in avfuktaren där. det syns ju inte vart det rinner in, som tur är finns det en brunn där.

Kommentarer

  • Nina säger:

    ursh, det är magiskt.. väldigt vad det har regnat denna sommar. Kraftbolagen kan iaf inte klaga på att det är tomt i vattenmagasinen iår!!!

    va skoj med träningen och kul att du kommer iväg till smögen, hoppas ni får en härlig dag där :)

    nästa vecka ska jag in och se om jag minns hur det är att gå till ett kontor, utbildning i 3 dagar.

    2009-07-27 | 22:53:02

Kommentera inlägget här: