Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Dressyrdomare

Kategori:

Idag har jag grillats hela dagen i dressyr domeriets ädla konst. Det är en lång gedigen utbildning, som har tagit ca 3 år med både praktik och teori. Igår gjorde jag ett teoriprov på fm och på em dömde jag ett antal ekipage i LA:6, sen var det genomgång av resultaten. Det ska bli spännande och kul men också en stor utmaning att få vara dressyrdomare.

Jag fick preliminärt godkänt, men skulle få definitivt resultat nästa vecka. När min examinator hade detaljgranskat alla protokollen. Sofia har skrivit för mig hela dagen och klarade det med glans.

Kenth hoppade en 1.10 m i U-valla idag och gick en 0-fels runda. Pandora hoppade en bank för första gången och det var hon inte brydd för.

I fredags var RosMarie (från Ö-sund) förbi och fikade , Cesar lämnade henne inte med blicken på hela tiden, hon är ju hans favorit sen många år. Det var iallafall hemskt kul att träffa henne igen

Kommentarer

  • Jennie Josefsson säger:

    Grattis till Kenth och Pandora!

    Och grattis till dig Marianne!

    2009-07-12 | 00:36:09
  • Petra säger:

    För o slippa skriva så mycket, jag håller med Jennie :)

    2009-07-12 | 09:59:59
    Bloggadress: http://www.storemyr.se
  • Sandra säger:

    Håller med föregående skrivare =)

    2009-07-12 | 18:48:45
  • Ulrika Josefsson säger:

    Jag håller också med :-)

    2009-07-12 | 22:13:18
  • A-C säger:

    Grattis till er!

    2009-07-13 | 14:17:09
  • Jennie Josefsson säger:

    Alla vill hålla med mig ... tihihi :)

    2009-07-13 | 21:48:35

Kommentera inlägget här: