Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fabiola

Kategori:

Vi hälsar Fabiola välkommen till vårt stall.


Fabiola (1) (SWB) f. 2006 e. Nobel ue Gauguin de Lully
http://www.blup.se/sv-SE/horses/198047-fabiola-1-swb

Vår plan är att rida in och visa Fabiola på 3-årstestet i april och sen betäcka henne.
Här nere är Nobel välkänd, han tävlar svår dressyr och har placeringar i svår klass
i både dressyr och hoppning.

Fabiola kommer från Jämtland och började sin resa igår, hon fick sova i Stockholm igår och ikväll
hämtade vi henne på Åby. Hon tog det väldigt lugnt och gick direkt på vår transport, sen stod hon lite
oroligt hem, men hon var säkert trött. Väl hemma och inne i boxen, började hon dricka och äta hö direkt
och brydde sig inte alls om de andra hästarna i stallet. De var däremot väldigt nyfikna på sin nya kompis.


Visst är hon fin!

By the way, så fick jag ligga i spånet idag, Vilja gjorde en "vilja" som bara hon kan,
spark i väggen + 90 graders kast åt höger och sen höga bocksprång, men då satt
jag redan på sniskan och hann fundera på när hovarna var ur vägen så jag kunde släppa taget.
Jag slog mig som tur var inte alls, men när jag satt upp på henne så gjorde hon lika igen, men då
satt jag kvar.

Jag red ju lektion för Anki, så sen hjälpte hon mig så hon fick jobba av sig all överskottsenergi.
Vi fick jobba med sluta i galopp och jag lärde mig att jag inte behövde trycka på Vilja med ytterskänkeln utan bara
böja knäet på yttersidan, funkade skitbra. Vilja avskyr ju när jag lägger bak ytterskänkeln



 

Kommentarer

  • Cecilia säger:

    Hej på er!



    Stort Grattis till både nya fina hästen och nya jobbet! Hur hinner ni allt? Sitter ni aldrig ner och fiser lite...



    Många kramar Cecilia och Felicia

    (vi är dåliga på att kommentera er roliga sida, men ni kan vara säkra på att vi med stort intresse håller koll på er.)

    2009-01-13 | 22:42:22
  • Cecilia säger:

    Hej på er!



    Stort Grattis till både nya fina hästen och nya jobbet. Vad kul, men hur hinner ni med allt? Sitter ni aldrig ner och fiser lite......



    Många kramar

    Cecilia och Felicia

    (Vi är dåliga på att kommentera på er roliga sida, men ni kan vara säkra på att vi med stort intresse håller koll på er.)

    2009-01-13 | 22:52:01
  • Marianne säger:

    jo faktiskt brukar det vara lugnt efter kl 20.00 då brukar vi dega i soffan.

    2009-01-14 | 08:50:47
  • Lena säger:

    Hej, vad fin Fabiola är. Håller med Cecilia, hur hinner ni med allt? Kram på er alla!

    2009-01-14 | 15:33:37
  • Bonita säger:

    Vad fint allt är och kul att ni har en blogg...saknar dig Marianne!!!! Vem ska hjälpa mej att rida nu då? Kul att få se hur ni har det. Jag renoverar oxå för fullt, men har långt kvar. Hästarna är långt efter i utbildning...men ni verkar hinna allt...är det mer än 24h per dygn i Lysekil? Man kanske skulle flytta dit då! Ha de Kramar B

    2009-01-14 | 17:01:23
  • A-C säger:

    Ajaj! Skönt att ramla av ibland så man känner att det inte gör så ont så man inte behöver va rädd för det. Lägg ut en video på Vilja och dig tycker jag! Grattis till Fabiola!



    Kram

    2009-01-14 | 17:28:16
  • Åse säger:

    Hej hej! Ser jätte fin ut Fabiola!

    2009-01-14 | 17:52:24
  • Annicka säger:

    Grattis! Både till Kents nya jobb, hoppas han kommer att trivas, och till nya hästen, hon ser jättefin ut.

    2009-01-15 | 09:32:14
  • Rose-Marie säger:

    Grattis

    Kent till det nya jobbet och grattis till den nya hästen Fabiola ser jättfin ut.

    Tur Marianne att du inte gjorde illa dig eller hamna under hästen när du for av blev lite orolig när jag läste det.

    Många kramar till er allihopa mest till Ceasar från Rose-Marie

    2009-01-15 | 18:00:43
  • ylva säger:

    hej Marianne och Kenth!

    Vad kul att ni har köpt en häst!.

    Hon är jättefin.

    2009-01-21 | 15:30:26

Kommentera inlägget här: