Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag-lördag

Kategori:

ojdå, nu blev det lite lite skrivet några dagar, har ju haft det så himla trevligt. Torsdag red jag Vilja med Kandar och hon är så fin. Katarina var med och plåtade fina kort



Vi var iväg med Fabiola också, Sofia red en sväng och nu kan hon gå lite själv på längre lina, men bara i skritt än så länge, jag ska tömköra henne någon dag.

Fredag var vi i Göteborg, Scandinavium och mässan. Vi shopade en del bra saker, voljockar, tävlingsridbyxor och back on track till Pandoras rygg. Sofia köpte en massa strumpor och vantar och strykappor med rosa kanter. Sen såg vi Briar vinna förstås, sista tävlingen i Sverige, det var häftigt hela Scandinavium stod upp och klappade i en halvtimme tror jag.

Sofia filmade, ni ska snart på en länk till youtoube.

Lördag var vi och flanerade i ett snöigt Lysekil, det vräker ner snö idag, men det var mysigt att gå i gamlestan bland småhusen. Sen var vi till ridhuset, fast det kändes lite motigt  för jag hade träningsvärk i benen efter all gåing igår. Men AC som bar runt på sin lilla flicka hela dagen, så man ska väl inte klaga.

Vilja gick iallafall kanon när hon väl släppte, det tar en stund när hon går och segar på lite i en tjugo minuter och sen går hon riktigt bra. Fick tips om en bra rörelse så hon inte bara kan gå och vänta på bakdelsvändningarna, vi vände och fattade galopp om vartannat. Efter några såna vändor så blev galoppen så bärig så vi nästan kunde vända i galopppiruett, några steg iallafall

Sen köde vi fast i snön när vi skulle från ridskolan, så när jag väl kom loss fick AC och Nina springa efter uppför backen för jag vågade inte stanna.

När vi kom hem hade Kenth lagat en kanongod middag med Wok.

Och det snöar och snöar, man kan ju tro att man är i Jämtland.

Kommentarer

  • Nina säger:

    Tack för senast! Det var verkligen fantastiskt roligt att hälsa på er i sönderns land!

    Jag kände mig hemma med snö överallt :)

    Tänk, jag har aldrig upplevt att det någonsin snöat för mycket :)



    Det tog lång tid hem, salt har man ju knappt lärt sig köra i, sedan operation rädda hund. Men hem kom vi!



    Inbokat: Göteborg Horse Show 2010!!

    2009-02-25 | 08:19:23
  • Nina säger:

    söderns land, jisses va svårt det är att stava rätt.

    2009-02-25 | 08:20:40

Kommentera inlägget här: