Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag den trettonde

Kategori:

Och det har varit ännu en fin och kall dag här nere. -13 grader i morse och vattnet i stallet hade frusit, fast bara i slangen, så vi fick fort fart på det.

Hönorna frös i hönshuset, men mamma och pappa var snälla och kom över med en värmefläkt som gick att hänga i hönshuset, så inatt får de kanske varmt och skönt. Vi har fått ge dem varmvatten så att det inte ska frysa med en gång.

Vilja fick flytta in i den stora nya boxen igår kväll och Andromeda i Viljas gamla för hon och Fabiola kivades ganska mycket på kvällarna. Men de var inte alls nöjda med att flytta så det var ett väldans liv i går kväll, men imorse var det lugnt och Vilja verkar iallafall ganska nöjd med sin stora box idag.

Pandora är inte alls bra i baken så jag ringde veterinären och diskuterade med honom idag, han skickade remiss till Skara djursjukhus, men de hade utbildning idag så jag ska försöka beställa tid på måndag. De kanske kan röntga henne eller ta en muskelbiopsi. Det händer inte ofta men ibland breddar hon bakbenen och häller på att ramla, lite som bambi på hal is, det ser otäckt ut.

Idag har Sofia ridit Fabiola för andra gången, Kenth longerade henne först och sen ledde han runt Sofia i ridhuset, det var inga problem alls, hon tar det väldigt lugnt och verkar inte bry sig att någon sitter på ryggen. Tyvärr lyckades jag inte få till filmen förra gången, den är bra på mobilen, men går inte att konvertera till ett format som datorn förstår, har provat 3 olika konverterare, förmodligen tjurar jag på ett tag till. För som ni vet så vill jag inte gärna ge upp.

Här är småstallen på ridskolan förresten, som jag försökte beskriva häromdagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: