Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Äntligen fredag igen

Kategori:

Den här veckan gick fort, och det är strålande väder idag, hoppas det bler det i helgen också, igår kändes det att våren var på väg. Hästarna var ute till halv åtta på kvällen och ville ändå inte in.

Vi hann rida varsin häst på em. Kenth skrittade en sväng med Pandis och Fia var ute med Diva, hade tydligen mött en bil i full fart på vår lilla väg.

Jag var till ridhuset med Vilja och hon är ju så härlig. Hon måste sparka i första bytet till höger, men sen är det oftast klart, i traven var hon fin med en gång, men i galoppen gick det segt, fast jag vet ju att hon lossnar efter en stund och gärna att hon får jobba sig runt i förvänd galopp en stund, det brukar olja igång henne. På slutet var galoppen så fin att det kändes som jag kunde göra vad som helst, i bytena hade jag hela henna framför mig, kandes det som, kunde också prova på några få steg i galopppiruett, och hon hade kvar bjudningen.

Kenth var in och skulle byta ett par byxor på Lindex som vi hade köpt till Erika för en månad sen och de hade krympt i tvätten (trodde vi ja, haha). Det var bara det att på Lindex sa de att de hade inte det märket överhuvudtaget, konstigt! När jag kollade på kvällen var det storlek 152 på byxorna och jag hade köpt 170, de nya byxorna hittade jag i garderoben, oj vad pinsamt, eller så här i efterskott lite kul faktiskt.

Sofia far till Jämtland med tåg ikväll hon ska upp på PRAO till Kappahl i Östersund, hon ser väldigt mycket fram emot att träffa sina kompisar igen, oj vad hon längtar. Hon ska till Fjällhalsen med Magnusson några dagar först och sen bo i Ås resten av veckan hos Dalborg.

Och nu ska jag skicka in ansökan av körkortstillstånd för igår var jag och gjorde syntest, nu ska det bli av, jag ska ta det där BE kortet nu!



 


 

Kommentarer

  • Nina säger:

    Hejja hejja hejja på,

    BE-kort är kul att "få" :)

    (poetiskt rim efter fre-morgon-fika)

    2009-02-27 | 09:36:16

Kommentera inlägget här: