Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag 27 augusti

Kategori:

Skönt imorgon slipper jag åka till Göteborg och sitter hemma och jobbar, det går bra att pendla bara jag har en CD-bok. har snart avverkat Angereds biblioteks böcker, så jag får nog gå med i en bokklubb.

Planen är i princip klar nu, men väldigt tung, hoppas på mycket regn framöver så den sätter sig. Jag har provskrittat på den med Vilja.

Tränade för Anki (äntligen börjar hon komma regelbundet igen efter sommaruppehåll). Hon var som vanligt på mig om innerhanden och när jag lättar på den vinglar Vilja till en långsida och sen tar hon tag längre fram och manken kommer upp och hon blir större i gången, så lätt, men ändå vill jag sitta och hålla i den där tygeln. Och när jag fick in framdelen i galoppen kände jag hur hon krökte ihop inner bak och galoppen blev helt annorlunda.

Vi gjorde några byten och provade på piruetterna och de kommer nog inte att bli några problem. Det viktigaste nu är att hitta den här stora gången varje gång jag rider.

Pandora har fått behandling för sin rasp, som vi har slitit med hela sommaren, men trots idogt tvättande och smörjande varenda dag så har hon fått sår som hon hade väldigt ont i igår. Nu har hon fått antibiotika och smärtstillande och får hålla sig från tävlingsbanorna några veckor, men hon ska ridas ändå.

Här är en hög med kattungar, namnen på dessa sötnosar är Mentos och Kinza (efter en känd bloggare)
men tack för alla namnförslag.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: