Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Måndag 24 augusti

Kategori:

Sitter på ett väldigt litet hotellrum i Göteborg, lämnade in bilen för den hackade sig in till Göteborg i morse. På Mekonomen felsökte de och sa att tändkablar och tändstift var slut, 2 600 kr skulle det kosta. Bilarna har dragit mycket pengar på sistone. Den skulle iallafall vara klar imorgon, och jag hoppas att den är klar så jag hinner hem till kl 18.00 för då ska jag träna för Anki.

Så idag vet jag inte riktigt vad som har hänt på ridplanen, ni får rapporter imorgon.

I lördags hade vi en supertrevlig kväll hos några grannar, vi satt ute hela kvällen och det lär väl nästan vara sista gången.

Sen är det så svårt att få tag på hovslagare, jag for upp till Munkedal och köpte skor och en verktång och skodde Diva själv, för hon skulle inte klara flera veckor till. Det blev hyfsat bra men det tog lång tid. 2,5 timme. Nu ska det bli spännande att se hur bra de sitter. Som tur var var hon snäll och stod hyfsat still, men var hemskt irriterad på flugorna.

Sen hade vi kalas för Erika på söndagen, det är alltid kul att träffa släkten en sväng, det blir mest när någon fyller år.

Kommentarer

  • Agneta Söderberg säger:

    Verka och sko-du är imponerande företagsam!

    2009-08-25 | 23:31:19
  • Nina säger:

    men idag är det onsdag! bilder på ridplanen!!!

    2009-08-26 | 20:11:52

Kommentera inlägget här: