Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 7 augusti

Kategori:

Nu har våra gäster gett sig av norröver igen, det har varit trevligt att ha dem här, men när man jobbar har man tyvärr inte mycket social tid över, måste ju hinna rida också. Fast Kenth har ju varit hemma förstås och i söndags hann vi både till stranden och en regnig tur på Stångehuvud.

Igår kom jag hem ganska sent eftersom jag hade lämnat gamla subban på verkstan i Angered och de hann inte göra den färdig. Det var kopplingen som skulle bytas och en damask och oljan 8000 kr skulle det kalaset ungefär gå på, inte så kul, men man får väl ingen begagnad bil för det priset så den får väl rulla ett tag till. Jag fick låna en bil på verkstan och när jag kom hem så hade Iallafall så hade Kenth fixat middag och vi åkte ner till Fiskebäcksvik och badade och åt middag, det var härligt, såna minnesbilder stoppar man gärna undan i hjärnan och tar fram till vintern.

Jag har tränat Vilja två dagar med träns och igår red jag med kandar, hon skummade rejält i munnen och var väldigt fin i galoppen, börjar få riktigt gung i den, och han kan samla sig väldigt bra, traven har vi jobbigare med, börjar få lite schwung i den men då blir det lite slingrigt istället och jag kommer inte åt henne riktigt med skänklarna.

På Söndag är det tävling i Färgelanda, vi ska starta LA:6 och MSV B:2. Dessutom är det hopptävling i Lilla edet 3 dagar Fredag - Söndag, Kenth och Pandora ska starta 3 x 1.2 m.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Lycka till till er båda på tävlingarna :)!

    2009-08-07 | 11:00:53
  • Maria säger:

    Lycka till på tävlingarna i helgen!

    Så kul o följa er blogg, har hänt så himla mkt på gården sen jag va ner o de blir så fint!

    2009-08-07 | 14:20:15
    Bloggadress: http://www.klingan.cybersite.se
  • Lena, Jonas och Elin säger:

    Hej och tack för senast!

    Det var jättekul och trevligt att vara hos er några dagar. Hoppas det inte dröjer ett år till nästa gång!

    Vi är nu hemma i ett ösregnigt Ås och har kryat på oss efter magfarer, men som övergått till förkylningar.



    Jonas skickar över några av de bilder han tog i veckan.



    Kram från alla!

    2009-08-11 | 20:52:50

Kommentera inlägget här: