Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

1 augusti

Kategori:

...nu är juli slut, det måste ha varit den regnigaste på många år.

Spa igår i ett stormigt Smögen, men det var jättehärligt, Sofia och jag  satt i bubbelpolen en stund med utsikt över havet och det var maffigt igår i stormen och sen blev jag knådad från topp till tå, det var så jag fick bita ihop ibland. Det var en trevlig dag iallafall så tack för den mina kära fd kollegor.

Massören var på mig om det stora röda märket, ca 2 dm över hela knäet och tyckte absolut att jag skulle gå till läkaren med det. Det har jag tänkt att göra men det har inte blivit av. Men nu var jag iallafall iväg idag och fick pencillin för det var nog Borelia, jag hade ju några fästingar på benet för ett tag sen.

Idag har vi faktiskt legat och solat i Kolleröd, och i lä var det riktigt skönt, fast det blev inget dopp.

Jag ska snart skriva om hoppkursen i Mellerud som gav Sofia en hel del.

Kommentarer

  • Nina säger:

    iiiiiiiiiiiiiiiiiii borelia!!!! tydligen säger folk att vi har det här uppe oxå, kanske inte just borrelia men de där otäcka o förhatliga fästingarna.

    men vi har inte sett någon här iaf, på gården _:)

    2009-08-02 | 09:05:39
  • Emma Hörnfelt säger:

    Det heter PÅ SMÖGEN :p.



    2009-08-04 | 23:38:08

Kommentera inlägget här: