Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Söndag tävlingsdag

Kategori:

Idag var Sofia i Munkedal med Diva och jag var i Billdal med Vilja.

Jag for själv till Billdal oh det var inte det lättaste, hon stod ganska snällt i transporten fram till jag lastade ut och skulle rida fram. Framridningen var på en stor ridplan alldeles bredvid transportparkeringen och det blåste sandvirvlar runt oss, Vilja var så laddad, hon skrek i varje galoppfattning och for iväg så fort det rörde sig i någon transport. Det var barnvagnar och motorcyklar och hundar runt banan. Jag satt verkligen på ett krutpaket. Som tur var så blev hon lugn när hon kom in i ridhuset, hon var lite rädd för att passera domarbordet när vi red runt banan, men när vi väl hade gjort det så ägnade hon inte det någon mer uppmärksamhet.

Jag tror att jag har fått upp henne ett snäpp i traven för det var många sjuor där, slutorna blev hon för rak i och det blev ett byte sista steget i mellangaloppen, i övrigt var hon ljuvlig att rida gjorde ju en tabbe själv också och gjorde sista halten på fel ställe så det blev en felridning också, typiskt, fick bara 7:or på allmänt intryck. det blev en 3:dje placering på 63.953%, det var 33 starter, och jag var ca 2 % efter den som vann. Jag var supernöjd.
Länk till resultatlistan

Sofia hade fått en 8:a i skritten och det var hon supernöjd med, annars jobbar hon sig uppåt och hade ca 55 % den här gången och Diva var mycket stadigare.

Jag hade ingen kamera med den hade Sofia
.

Kommentarer

  • Sandra Sjöberg säger:

    Grattis till placeringen =)



    2009-04-19 | 17:40:31
  • Marianne säger:

    Tack och grattis själv Sandra till placeringen igår i Munkedal.

    2009-04-19 | 20:16:28
    Bloggadress: http://lysegard.blogg.se/
  • Jennie Josefsson säger:

    Graaattis !! :)

    2009-04-19 | 20:25:29
  • Helena Jenssen säger:

    Jättegrattis till placeringen och även till Sofia & Diva till 8:an!



    2009-04-20 | 06:45:33

Kommentera inlägget här: