Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Meeting i Björbäck

Kategori:

I helgen var vi på meeting i Björkbäck, Jag och Vilja, Johanna och Don Bellisimo, Sofie och Chic Fiona och Sara och Colorando.
 
Det var en kul helg, vi bodde i en husvagn som Sara hade fixat,, vädret var toppen första dagen men sen blev det både regn och blåst tyvärr.
 
Fredagen startade jag en Int 1 b, men Vilja kändes så skum i galoppen på framridningen men fin i traven,
 
Så ni ser själv på filmen, vi gjorde det bästa travpgm som vi gjort hittils i den här klassen, och fick i princip bara 6:or på första sidan, det är jag supernöjd med, övergångar, passage och piaff :)
Början av galoppprogrammet gick bra, men missade serien och så  strulade vi till det i piruetten, i efterhand skulle jag ju bara ha fortsatt, men jag blev lite orolig över att det var något fel så jag gick ut. I efterhand så kom jag på att det nog var sadeln som inte låg riktigt bra på henne och störde henne, på lördagen när jag red så la jag den längre fram och då funkade det bra.
 
 
Med facit i hand så ska jag aldrig mer avbryta, man vet ju aldrig riktigt vilka poäng man får :)
 
I söndagens klass så såg det ut så här, fick henne inte riktigt lika fint framför skänkeln och så red jag fel väg och fick göra 4 piruetter istället så hon var ganska trött. Inkl felridning fick vi 61,184 % inte min bästa prestation precis, men det var storm och Vilja var inte lika framför skänkeln som på fredagen.
 
 
Johanna och Bellisimo gjorde ett toppenbra meeting och slutate som 4:a i Msv C:1 på Söndagen, de passar verkligen fint ihop
 
 
Och så lite bilder på mig och Vilja från framridningen
 
 
 
Johanna och Don Bellisimo fick en fin placering i söndagens MSV C:1, 4:e plats grattis :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: