Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vilja FEI Grand Prix

Kategori:



Jag känner mig nöjd med debuten trots ganska långa %. Vilja blev lite låg i början efter ökningen och var på väg åt ett annat håll än jag i slutorna. Passagerna blev bättre än dagen innan men hon trampade tyvärr bakåt i första Piaffen, sen behöver vi jobba med samlade skritten och tydligen ryggningen som de danska domarna skrev inte var diagonal.
I galoppen var jag mycket nöjd, vi klarade svårigheterna bra i galoppen, Saxen som jag tycker är svårast blev rätt antal och gick riktigt bra, hon satte alla byten, men blev lite hög i baken i ettorna,

En dröm som är sann nu och jag har faktiskt utbildat Vilja hela vägen från LC till Grand Prix med hjälp av bra tränare och andra samarbetspartners. Det har tagit 8 år att ta sig hit med mycket träning, både med Vilja och rida så många hästar som möjligt.

Kommentarer

  • Jennie J säger:

    Så häftigt att se! Du får se till att ha med dig en bättre kameraman nästa gång bara ;)

    Svar: Han börjar ju bli riktigt bra på att filma, synd att han missade ettorna bara :)
    Stuteri Light

    2015-11-17 | 09:23:09

Kommentera inlägget här: