Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag den 2:a

Kategori:

En dag till in på det nya året och idag var det dags för hovslagare på Bellisimo och Credo, Min tur att ha stallet på morgonen, på julolovet har jag och Kenth tagit varannan dag
 
 
Här är det Credo som får nya skor av HovslagarAnna
 
Sen träning med hästarna Jag tog Vilja och Credo idag, Vilja är riktigt fin och börjar bli stark, hon gör byten i varje och de börjar bli riktigt stora nu också efter att nästan har varit stillastående. 
 
Credo byter fint nu och jag började jobba lite med galoppsamlingen istället. 
 
Kenth tränade Andromeda och Bellisimo och idag. Stormade bra idag men ridbanan är mjuk och fin.
 
Sen var det träningar, Malin med sin fina unghäst mycket grundarbete, Maria och Benelli som planerar att tävla i Msv C i år och börjar bli riktigt stark i formen och ser ut som ett muskelpaket men fungerar bäst när han är själv i ridhuset. Sist ut Sofie med sin fina unghäst Fiona som förbereds för LA i år men är riktigt laddad och gärna drar iväg och busar. 
 
Sen hämtade jag upp Elin vid färjan, hon har varit hemma över jul och kom nu tillbaka för att fortsätta sin praktik hos oss och jobba vidare med unghästarna. Elin håller på att utbilda sig till ridlärare och gör sin unghästpraktik hos oss..
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: