Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Inridning och utrustning

Kategori:

Så var det fredag jag jobbade på mitt "riktiga" jobb fram till kl 13 men sen var det full fart, Iväg med skräp till återvinningen och sen var det bara att sätta igång och rida. Credo, Bellisimo och Vilja som fick åka till ridhuset.
 
Elin fick Nora och Tornado på sin lott med hjälp av Kenth förstås. och sen hann Kenth med Andromeda också som jag köpte ett nytt bett till igår, får se om det funkar bättre.
 
Sprenger så klart som enligt min mening är outstanding på bett och dessutom jobbar med utveckling av sina produkter hela tiden nya material och munanpassade utformning
 
Credo och Andromeda fick varsitt sånt här täcke från Myone. Bra passform men kanske lite små i storlekarna, Credo fick 145 och Andromeda 155 men Credo skulle nog också ha haft 155.
 
 
Elin red Nora och det är helt otroligt vad trevlig hon är och hon bara jobbar på här är en liten filmsnutt från longeringen och sen red Elin själv också i alla gångarter på fyrkantsspåret och i full storm och tokiga hästar i hagen bredvid och hon bara jobbar på. Det har regnat och blåst väldigt mycket på sistone så det är inte precis något vinterväder, men våra hästar blir å andra sidan aldrig rädda för att gå i vattenpölar.
 
 
Don Bellisimo kunde jag ligga på en åtta och göra byten i mitten, det går riktigt bra nu, Credo byter fint men trycker iväg mig så jag hoppar upp ur sadeln varje byte till höger. men han gör rena byten nu på kommando och vi jobbar vidare med samlingen i galoppen.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: