Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Alla Hjärtans dag

Kategori:

I fredags dök det här upp i brevlådan, nödvändiga saker när man ska tävla, döma och visa unghästar.
 


  1. Nya TR, blir nog kvällslektyr många kvällar framöver för det måste man kunna vare sig man tävlar eller dömer.
  2. Medlemskort i ASVH måste man ju ha om man föder upp och visar Swb hästar.
  3. Inte lika nödvändigt mera feelgood, medlemskort i dressyrringen.
 
I går var min härliga Vilja så fin och jag satt och sjöng när jag red henne, idag fick jag slita för att få samma känsla. Galoppen är hon lätt i men traven är så svår hon är lång och stor i gången, men börjar få en härlig passage och den är betydligt lättare att rida än vanlig samlad trav.
 
Men herregud vad jag avgudar den här hästen.
 
På bilden har Vilja ett PS Kandar och Sprenger bett och stång 
 
 

Både igår och idag var vi i ridhuset med Nora idag var det en spekulant med och tittade på henne, vi har ju tagit bort vargtänderna på henne så hon har vilat några veckor, ca 6:e gången Elin rider henne nu. Det funkar bra i alla gångarter, skritt, trav och galopp i båda varven, men en hel del jobb kvar inför 3-årstestet.
 
Hon är verkligen en härlig häst, öronen framåt hela tiden och tycker allt är spännande och kul, speciellt roligt tyckte hon att speglarna var och tittade väldigt mycket på sig själv varje gång hon gick förbi.
 
Sen släppte vi Spot Light på ridbanan och vad han tyckte det var kul och showade rejält för de som var och tittade på våra hästar.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: