Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Trasig sadel

Kategori:

En hemmafredag utan annat inbokat än ett tandläkarbesök. 
 
Min Albionsadel är sönder, har känt ett tag att den har kvarrat väldigt och när jag satte på den efter Viljas vila så låg den väldigt nära manken, det är ju en high head dessutom gick hon inget vidare, hon kändes konstig i högergaloppen och jag hamnade snett på henne. Dessvärre har den varit sönder ett tag utan att jag har märkt det, inte bra, men förklarar lite varför det inte gick så bra de sista tävlingarna. Den har släppt i skruvarna i framvalvet och var helt sned, borde ju ha upptäckt det lite snabbare, för Vilja har nog fått kämpa extra när sadeln har varit obekväm.
 
Jag fick låna en annan sadel en Bates som är luftstoppad som jag får ha medan min är på lagning och pllötsligt hamnade jag rakt på henne och hon fick upp bogarna rejält i traven och så blev hon ganska liksidig i galoppen. 
 
Men nu hoppas jag på snabb lagning av min sadel för det är två tävlingar kvar och en Clinic inplanerad för Vilja i höst.
 
Men imorgon är det Credo och Don Bellisimo som ska tävla i Strömstad.
 
Jag och Bellisimo ska rida LB:3 och LA:4 och Sofia och Credo ska rida en MSV C:1.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: