Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Credo

Kategori:

Sofia är bortrest så jag får låna den här fina Lusitanon några dagar, Idag tog jag på honom Viljas kandar och det tyckte han om, vilken dröm att rida honom, han blev så mjuk och hängde inte alls fast i högersidan som han kan göra iblan, Övergångarna funkade mycket bra och han bara följde med i alla svängar. Slutorna tycker han är svåra men han kämpade på men tempot i vänsterslutan närmar sig skritt... höger går bättre.
 
Och vilken galopp, man sitter helt still på honom, den är verkligen supermjuk.
 
Fast det blåste storm och plötsligt kom en bit hösilageplast blåsande genom Viljas hage och mot ridbanan, så jag fick kasta mig av och ringa till Kenth som under protester kom ut andra gången för att hämta plastbiten, men jag kan ju inte gärna ta med mig en dödsrädd häst fram till plasten eller... 
 
Nya hästen  Nora fick gå med Sandro idag, trodde han skulle tycka om sin nya kompis men icke, han ville inte ha någon konkurrent om maten så han jagar iväg henne, får se hur det går under dagen annars får vi hitta någon annan lösning för dem, 
 
Nu iväg till klubben för att ha träningar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: