Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Söndag 29 maj

Kategori:

I morse åkte vi åt var sitt håll på tävling, Kenth till Strömstad för att tävla dressyr med Fabiola, LC:1 och LB:2.
Det var Fabiolas första tävling och hon fick 62 % i LC, men var sen trött i LB och fick lite sämre där. 57 %, men skötte sig utmärkt.

Jag åkte till Trollhättan med Vilja och Anna Kronlid. Det var Bo Tibblin som dömde och jag hade som tur var läst hans blogg och visste att han tyckte att många slarvar med vägar och övergångar så jag satsade på att rida supernogranna vägar och rejäla halvhalter, och dessutom börjar Vilja bära sig mycket bättre i traven och få ett härligt schwung. Så plötsligt var man ur 6-träsket och fick flera 8-or, då spelar inte missarna lika stor roll längre, för jag fick några 5:or också. Men 8:a på ridvägarna och 8 or på enkla bytena och inridning och utridning, kändes väldigt bra.


Fick 65,87 % och kom 3:a på det, min klubbkompis Sandra som också tränar för Anki Tifält slog mig med några poäng. men det var tätt i poängen mellan oss.

Det hällregnade hela timmen som jag red fram (på tvären) och vi var dyblöta när vi skulle in på banan och framridningen var riktigt lerig och dammar lite här och där. Tur man har en grå häst.

Kommentarer

  • Cissi säger:

    Grattis, vad duktiga ni är!

    2011-05-30 | 07:30:07
  • Nina säger:

    Ett stort grattis till er!

    2011-05-30 | 09:03:54

Kommentera inlägget här: