Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Pandora har fått föl den 12 maj kl 10.50

Kategori:

Jobbade som tur var hemma idag och när jag hade telefonmöte hade jag ögonen på Pandora för hon har haft vaxproppar sedan igår kväll. Plötsligt gick vattnet och jag fick avbryta mötet snabbt och springa ut i hagen, Sofia var också hemma och Pandora gick inte att flytta på så vi tog in Vilja och Fabiola istället.

5 minuter senare var fölungen ute utan komplikationer, han blödde från navelsträngen och var blodig på benet, men det dämpades ganska snabbt. Sen tog det ca 1,5 timme innan han var på benen, de var ganska trötta båda två.


Då äntligen fick vi in dem i boxen, sen har vi försökt få honom att äta, verkade inte som han hade någon sugreflex utan vi lyckades spruta in lite i munnen på honom. Till slut frampå kvällen så tog vi flaska och efter en lång stunds försök började han suga, och då fick han en kick och började leta mat igen och nu innan vi gick in verkade det fungera, och tarmbäcket har gått, så nu kan vi kanske sova lugnt inatt, men övervakningskameran får vara på.

AnnCharlotte och hennes mamma Sandra kom ner med barnen åt AC och ska vara med på 3-årstestet för Wilbur, det är alltid jättekul att få besök från "gamla hemma".

Vi hann faktiskt rida också frampå kvällen Kenth hoppade Fabiola och jag tränade Vilja samtidigt, och jag fick faktiskt jobbat mina timmar, så man hinner ganska mycket, dessutom firade vi min födelsedag och jag fick en fin klocka av mina tjejer, och av Kenth en strykbräda, faktiskt välbehövligt för vi har inte haft någon på länge.

Lyckas inte ladda in några bilder, men ska prova igen imorgon.

God Natt:)

Kommentarer

  • Sandra Sjöberg säger:

    Grattis till fina fölungen och födelsedagen :)

    Kenth tänkte nog på sina skjortor när han köpte en strykbräda ;)

    2011-05-13 | 08:31:58
    Bloggadress: http://dakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: