Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Måndag 21 februari

Kategori:

Fortfarande lika kallt -15 grader i morse, men vattnet i vattenkopparna fungerar faktiskt nu, men vi får ha värmefläkten igång på dagarna. Idag är det det min "Klivija-dag" och jag stannar i Högås efter jobbet, och hjälper Anna och Klivija, det funkar bra i traven kan Anna få jobba med sin sits nu och Klivija travar på fint i form och störs inte nämnvärt. Men i galoppen är det handbromsen i och vi jobbade mycket med fattningar i bra tempo idag. de sista fattningarna gick riktigt bra.

Jag var in på S.O.P i Göteborg förra veckan och fyndade en sprillans ny Pikeur frack för 2000 kr och en säkerhetsväst.  Idag var jag tvungen att göra ett återbesök och köpte en kul rulle att stoppa in i hårnätet om man inte har så långt och tjockt hår och en superlätt jacka som blir perfekt till en frusen person som mig.

På vägen hem ringde jag till Lisa och hon kunde komma och massera Vilja idag, det var väldigt bra för snart är det tävling och hon brukar bli så mjuk och fin efter massagen.

Den övriga familjen har sportlov, och idag har Kenth ridit ut Wille och tömkört Wilbur och Sofia har ridit Fabiola.


Kommentarer

  • nina säger:

    glöm inte att vi ska shoppa på mässan oxå :) men iof är det tävling torsdag... eller denna SOP är det något fint tips till oss norrlänningar som ska åka på äventyr?

    2011-02-22 | 22:48:38
  • Marianne säger:

    Jo vi kan ta en sväng förbi S.O.P på lördag, och klart vi ska shoppa på mässan.

    2011-02-22 | 22:53:37

Kommentera inlägget här: