Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag

Kategori:

Två hästar var att rida idag, upptäckte att tävlingen i Torslanda var en vecka tidigare än jag trott, men efter lite diskussioner hemma beslöt jag mig för att stryka mig, det är tyvärr inte vår bästa tävlingsplats för Vilja är rädd för allt där och nu var det tydligen ombyggnad av anläggningen också. Vi tränar ett tag och siktar mot MSV A istället, ska nog ner till Anki nästa vecka.

Jag började med Credo, travade och galopperade och han skötte sig bra men blir fort trött, lite tjafsig i munnen så nästa gång ska jag prova ett annat träns med remontgrimma istället. Men han går i form i traven och jag kan styra honom bra ca 20 min räckte bra. Det är en väldigt snäll häst och man behöver inte vara orolig över att han ska bocka eller hitta ngt att bli rädd för.

Kenth red All Cash, longerade först och sen red, travade runt i padocken och han följer tygeltagen bra och går stadigt i form.


Vilja fick träna programmet och Så red Kenth Pandora också och hon hade skött sig utomordentligt bra, hon har haft tappsko och stått ett tag, men det kanske bara var bra.

Sen hade vi fått nytt innertak i Erikas rum och imorgon förhoppningsvis i mellanrummet i övervåningen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: