Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vilja

Kategori:

Min lilla häst var rejält svullen i benet idag ända nere från kotan och långt upp på låret. Så mitt på dagen ringde vi in veterinären. Han kom vid 14.30 och Vilja fick en pencillin kur och skulle äta Buta i fem dagar, så nu har jag skickat en avanmälan till GFRK, trist sista tävlingen för iår och Vilja som var så fin, men bara hon blir frisk så får vi ta tag med nya tag och ladda för Kungälv i Februari/Mars.

Jag hade ju tänkt vila Vilja i december, men då får det bli nu istället. Ska ändå iväg på tränarfortbildning i veckan till Linköping, Avelsrådet ska ha den här dagen och vi ska få reda på lite om bedömning av unghästar, det är ju något som intresserar oss, så det ska bli kul. Ska passa på att åka förbi min vän i Jönköping också på kvällen innan, och se deras nya hus.

Hade några träningar under dagen, och avslutade med att rida Libert, idag var han lite mör i kroppen och orkade inte riktigt i galoppen, men han var superfin i traven, och det brukar ju vara hans svaga sida.  

Kommentarer

  • Ulle säger:

    Usch stackars Vilja. :(

    Hoppas det läker ihop snabbt och bra.

    2010-11-15 | 11:05:46
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/
  • Nina säger:

    hur är det med Vilja idag ?

    2010-11-16 | 19:02:55

Kommentera inlägget här: