Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling med Vilja

Kategori:

Idag var det spöregn, och ruskigt kallt. Vi red fram i ridhuset och Vilja kändes superfin. Så kom vi ner på banan och hon kändes riktigt bra, så jag tänkte att det här blir nog en riktigt bra ritt, Msv B:4 har vi ju ridit många gånger nu.

Sen backade hon ett steg i hälsningen, men kändes bra när vi travade på, på protokollet började det med 7:or och 8:or och det brukar vi inte ha i traven, brukar vara galoppen som är bäst.

Men sen, kom några som hade ett rejält stort blå/vit randigt parably och ställde sig vid banan, himla kul, då var inte jag längre centrum hos Vilja utan hon kunde endast koncentrera sig på paraplyet, bytena som brukar vara klockrena, kom inte alls där jag ville och jag fick smälla till henne med skänkeln för att överhuvudtaget byta och det blev en spark och ett jättehopp, sen missade vi massor annat i galoppprogrammet. Hon skyggade inte alls utan var bara inte på samma plats som jag.

Förstår inte riktigt varför man fäller upp ett paraply på en dressyrtävling, visst hästarna ska vara dresserade, men jag har en väldigt feg häst och då är det inte så mycket att göra något åt.

Ca 59 % blev det idag, och bara att komma igen.

Kommentarer

  • A-C säger:

    Fy för paraplyer! Men helgen va ju rätt ok ändå:-) Kram från en jättetjockis:-P

    2010-07-28 | 21:22:27

Kommentera inlägget här: