Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

1 februari, nej det är ju bara 31 januari

Kategori:

Lika kallt fortfarande, igår var det -17 grader och idag -12 grader. Vi kämpar på, jag är väldigt förkyld och det vill inte ge med sig.

Pandora är riktigt igång nu, det funkar att rida ut och hon funkar i ridhuset, idag har vi jobbat galoppen på töm och det var nyttigt.



Julia fick sitta lite på Lorenzo. Hon tyckte att det var riktigt kul. Nästa gång blir det givetvis hjälm på också.

Sofia hoppade Vilja, för jag låg däckad på soffan hela em. Hon hoppade ett hinder på 1.25, vilken tur att jag inte var med. Såg dock några språng på slutet och Vilja börjar bli lite rappare i benen och tar tag i hindren.

Andromeda löshoppade 5 språng tror jag bara vi tog, hon skötte sig så bra idag, snabbt upp på 1.20 sen räckte det.





Kommentarer

  • A-C säger:

    Härligt när man får till dom på tömmen!

    Du kan ju ta det lungt iaf eftersom du ligger en dag före för jag har bara 31 idag=)

    Kram på er!

    2010-01-31 | 14:22:26
  • Anette säger:

    Gott att det börjar fungera med Pandora. Du får nog ha Andromeda som dressyrhäst framöver. Sofia och Vilja kommer att bli ett duktigt ekipage på hopptävlingarna i vår. Kämpa på Sofia!!

    2010-02-01 | 08:00:16
    Bloggadress: http://www.essmanias.zoomin.se
  • Marianne säger:

    Sorry, anonyma inlägg raderas direkt.

    2010-02-02 | 09:30:07

Kommentera inlägget här: