Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

6 februari och rejält mörbultad!

Kategori:

Idag var jag och fikade med en gammal kompis på ett fik i stan det var jättetrevligt och det här gör man alldeles för sällan. Dessutom bklev det inget hästprat utan vi pratade jobb och annat, det var lite omväxling.

Det är kanon att galoppera och trava på ängen och på ridbanan, Sofia tog fina kort som vi snart ska lägga ut. Kenth galopperade Pandora i snön och hon hade skött sig bra, det är nog bra att hon får jobba i snön för annars går det alldeles för fort. Jag red Vilja en stund på ängen och så en stund på vägen där vi kunde jobba med skolorna.


Sen skulle vi ju ägna oss åt Andromeda, först tömkörning och sen lastträning. Tömkörningen gick riktigt bra, förutom att hon skulle släpa nosen i snön hela tiden och blev helt snöig i ansiktet.

http://sofiaelinab.blogg.se

Så till lastträningen, vi hade gott om tid på oss, och som vanligt så knatar hon in utan problem, men sen skulle vi ut med henne och hon skulle inte få vända, jag kan säga att vi provade allt, Andromeda stod som fastväxt i transporten och vägrade backa ut. Mellanväggen var uttagen och vi hade gott om plats.

Först provade vi att knacka på frambenen, hände inget, sen satte jag på tömkörningsgjorden och provade backa ut henne med tömmarna, hände inget, fortfarande fastväxt i golvet. På med kapson och prova att dra ut henne, Kenth stod utanför och jag inne i transporten så att hon inte skulle kunna vända sig. Då fick vi henne att börja backa, kanon sa vi och berömde henne väldigt. Men så plötsligt tog hon ett hopp in i transporten igen och slog omkull mig, så jag hamnade under henne, då ramlar hon också av någon anledning, Kanske för att hon inte ville trampa på mig. Jag tänkte att jag måste bort från hästen och rullar mot baklemmen och ut åt sidan för jag trodde att hon skulle komma ut den vägen. Men hon hade tagit lilla framdörren ut. Hur kan en häst på 1.65 ta sig ut under frambomen och ut genom dörren utan att få en skråma och inte ett märke på transporten heller. Det är nog mest jag som kommer få lite blåmärken.

Så det ska bli spännande imorgon att se om vi får in henne igen, vi hade faktiskt inte ork att fortsätta just då.

Tror att vi får ge upp det här och köpa en transport med fronturlastning ändå.

Idag är vi glada att vi kom undan med blåmärken.

Kommentarer

  • Petra säger:

    Vad fin hob ser ut, Pandora, ser ju ut som en anna häst :). Tur att det gick bra för dig, usch som det kan gå...

    2010-02-06 | 20:48:20
    Bloggadress: http://www.storemyr.se
  • Bella säger:

    Usch då! Sånt får en att bli en aning skakis i knäna... Att hon tagit sig ut i framdörren lät lite knasigt, smidig som katten med andra ord :) Skönt att det gick bra!!

    2010-02-06 | 20:54:48
  • Lisa säger:

    Oj oj oj. Vilken tur du hade! Otroligt att hon kunde ta sig ur på det viset, de kan bli mindre än man tror :)

    2010-02-06 | 21:06:07
  • Bono säger:

    Gläder mej att du är hel!!! Märkligt vad de lyckas med de underbara liven ibland :-S Röstar helt klart för fronturlastning!!! Känns inte bra det där...

    2010-02-06 | 23:14:30
  • Jennie säger:

    Galet fina bilder, fina hästar, fina ekipage och såklart fina människor!

    Skönt att höra att det gick bra med dig Marianne!

    2010-02-07 | 00:26:03
  • Nina säger:

    Huga, jag säger samma som alla andra. Jag är väldig glad att du klarade dig förhållandevis bra, och Andromeda oxå så klart, även om hon tog fel väg ut.....

    2010-02-07 | 10:11:29
  • A-C säger:

    Fina hästar! Tur det gick bra med er båda. Mmm det är skönt att slippa backa ur finkan. Men hon kanske kommer på att hon ska backa till slut ändå=)

    2010-02-08 | 09:23:21
  • tina säger:

    Milda makter...glad att du lever!!!

    2010-02-15 | 17:20:46
    Bloggadress: http://nadir.bloggsida.se

Kommentera inlägget här: