Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

25 februari

Kategori:

Igår kom familjen hem, det var skönt det är tomt när de är borta och oj vad mycket det är att göra när man är själv.

Igår var jag på konferens på ett ställe som heter Hällsnäs, faktiskt alldeles bortanför SAAB där jag jobbade en sväng med Coresource. Vi hade en projektdag för att vi skulle hitta bättre kommunikation i projektet, det var en bra dag med en massa ideer som kom upp, så det blir nog bra, vi har massor av roliga uppgifter att jobba med framöver.

Men klockan ringde inte igår morse, så jag vaknade kl 5.50, hade planerat att kliva upp 5 för att hinna med alla djuren, så det blev lite panik. Kursen på andra sidan Götet började kl 8. Täckade och släppte hästar och matade hönor ohc katter på 20 minuter, rekord och sen in och bredde en macka som fick följa med i bilen och hann faktiskt vanliga färjan 6.40, men fastnade i köerna i Götebor, så jag var 45 min försenad, pinsamt! Men Anette mockade åt mig och Susanne tog in hästarna, så när jag kom hem vid 18 snåret fixade jag middag åt familjen och sen for vi och red Pandora.

Det gick riktigt bra, men nu när vi har börjat med galoppen så stressar hon upp sig igen. Men fick till några halva varv på volten med huvudet lågt och ryggen upp, men så fort hon satte in baken saktade jag av. Fick nöja mig med högergaloppen för sen var hon trött, men nu är vi igång med galoppträningen iaf.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: