Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Träning för Anki

Kategori:

Två dagars träning med Vilja hos Anki, Hon var riktigt fin och vi jobbade med kvaliteten i bytena för att få mer gest i dem och skolorna förstås, att få henne ut på yttertygeln.

Imorgon tävling i Götene i Lidköping.

Idag fick jag kört iväl lite skrot från lösdriften till återfallsanläggning, och vi har satt upp nästan alla plattorna på väggarna och hämtat massor med kutterspån, så i helgen kanske det blir klart.

Idag plockade jag lite björnbär i hagen och Wilbur och Andromeda var med och nosade på mig hela tiden. Wilbur är fortfarande ganska smal, men Credo och Andromeda håller hullet än så länge, vi har kört upp hösilagebal nr 2 upp på betet nu, och i morse låg de och sov mitt i hösilaget.

Har haft träningar i Färgelanda idag. Har bestämt mig för att gå ner och jobba 80% så jag hinner med hästarna i höst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: