Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

5 oktober

Kategori:

Vi åt skaldjur i lördags, mums vad gott det var, krabba, kräftor och räkor. Igår fortsatte vi med taket i rummet på övervåningen och trodde faktiskt att vi skulle bli klara men sista skivorna stökade det till sig med,  så vi har 3 skivor kvar att sätta upp. Fast vi hann ganska långt ändå.

Jag och Sofia planterade blåbärsbuskar borta vid stengärsgården, det blev bra.

Inbrott? Vi hade nog påhälsning i garaget i lördags natt, inte så trevligt, en dunk med tvåtaktsolja låg slängd mitt över vägen och dörren till garaget stod öppen på morgonen, jag hade ju städat där dagen innan och vet att jag hade haspat den ordentligt. Dessutom hade de varit inne i bilen som av misstag var olåst, men det var bara omkastat med saker och vi saknade inget. Lite senare på dagen så hörde vi att några grannar längre bort hade fått låset till ett uthus sönderslaget. Känns lite olustigt.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Fy vad läskigt! Nu kanske Ulle också börjar låsa bilen ifall hon läser detta ! :)

    2009-10-05 | 10:06:53
    Bloggadress: http://josefssonjennie.blogg.se/
  • Lisa säger:

    Åh fy farao. nästan så jag känner mig hotad trots att jag bor på "andra sidan berget". Gör som oss. Skaffa övervakningskameror som filmar tjuvarna. Hos oss är de allt annat än välkomna. Ser jag någon skulle jag inte vara rädd för att dra krigkniven ;)

    2009-10-05 | 16:33:10
  • Anette säger:

    Såg att även någon varit i min bil när jag hämtade den på förmiddgen. Inget var borta men de hade rotat omkring.

    Undrar vad dom ville ha eftersom stereon var ointressant?

    2009-10-05 | 18:27:11
    Bloggadress: http://essmanias.zoomin.se
  • anta och johan säger:

    Hejsan tråkigt att höra att man inget får ha ifred.

    Ni kanske ska låna våran rottweiler ett tag som jagar bort ovälkommna gäster i mörkret. Tänker på er Anta och Johan

    2009-10-07 | 21:54:45

Kommentera inlägget här: