Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag 6 maj

Kategori:

Idag har jag fått besked om hur framtiden ser ut, på måndag börjar jag på Volvo VU i Angered, det ska bli kul att äntligen få komma igång att programmera igen. Jag kommer nog att ha min arbetsplats hemma när jag inte är i Göteborg, men det kommer jag att vara den mesta tiden. Förmodligen kan jag ha hästen med mig ibland och träna för Anki och lämna henne där över dagen, eller sova över där och träna 2 pass.

Så idag har jag packat mina saker på jobbet igen och burit hem lådan med böckerna som jag aldrig nånsin tittar i längre, den mesta infon söker man ju ändå på nätet. Nu får de nog vara kvar i lådan tills jag saknar något. Det får nog bli en bärbar dator som är kontoret.

Idag hade vi hjälp av Jonas att träna visning av häst, det var nyttigt, han var väldigt bestämd och fick lite stuns i hästarna, Fabiola blev tom lite sur och kickade någon gång, men sen gick hon på med rörelse i hela kroppen, så det vart riktigt bra.

Sofia hoppade Vilja, jag var hemma och plockade och städade, men han komma och se de två sista sprången och det såg väldigt lugnt och fint ut, nu var hon uppe på 1.05 m.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: