Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Måndag morgon

Kategori:

Måndagar är det pest att pendla, dessutom samåkte vi och fastnade i kö utanför Uddevalla så det tog 1.50 min till Göteborg. Så vi tjänade ingenting på att ta färjan kl 6.40. Vi chansade på att Fabiola skulle hämtas idag på Orust så vi drog med hästtransporten till Torp och mycket riktigt så var hon klar för hämtning och ska tillbaka om 16 dagar för koll om hon är dräktig. Så nu är iallafall transporten på rätt sida färjan.

Tränade Vilja igår och vi fick slita, både hon och jag var svettiga efteråt. Vill ha lite mer tryck i henne för hon går och latar sig och dyker med nosen. Gick riktigt bra på slutet. På onsdag drar jag med mig henne ner till Anki 2 dagar har fått tid för lektion på onsdag och kanske på torsdag och så fick vi sova över i deras gästhus, Vilja förstås i stallet.

Inatt har hästarna varit ute på betet iallafall efter några nätter inne. De mådde fint i morse när jag kollade till dem och gick och käkade. Det skulle inte bli regn förrän på torsdag, hittade en bra länk på aftonbladet där man kunde söka på Lysekil och se vädret timme för timme flera dygn framåt http://vader.aftonbladet.se/Lysekil/

I lördags morse tog vi en lång tur runt Korseberg på ca 1,5 timme, det var en riktigt bra väg när det har regnat, annars är det nog hårt.

I helgen har vi fått mycket gjort på nedre delen av hagen och har eldat en massa skräp och rensat i trädgården, igår  kväll var vi ganska trötta, helgerna är hektiska och man sitter inte still många minuter.



Kommentarer

  • sanna säger:

    Det finns en sidan som jag tycker är bättre.

    foreca.se dom visar vädret för tio dygn framöver från kl.02.00 till 23.00. Sidan uppdateras flera gånger per dygn. Kolla in den sidan tycker jag./ Mvh Sanna

    2009-05-25 | 14:14:26

Kommentera inlägget här: