Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag 23 juni

Kategori:

Nu längtar jag efter semester, de andra är lediga och jag sitter inne i sommarvärmen, usch vad hemst det är. Jag avskyr att vara inne när det är fint väder.

Kenth var och hoppade i Herrljunga i Söndags, två klasser 1.20m. 1 nedslag i först och 2 i andra men han var väldigt nöjd, hon har inga problem med höjden med petar ner räcken. Vi har löst deltagarbevis och ska försöka kvala Pandora till Breeders i höst.

Jag har tagit med Vilja idag och lämnat henne i en rasthage ute hos Anki, ska träna två dagar efter jobbet.

Vi har mest ridit ut den sista veckan och det var ett riktigt lyft att rida i hoppsadel igen, man kommer ju upp ovanför hästen och står riktigt stabilt där uppe fast det går fort i galoppen. Fast det tycker nog inte Sofia, att det går fort alltså, för hon galopperade förbi mig och jag fick ropa till henne att hon skulle sakta av, Diva sprang ifrån oss. Det är kul att rida ut med Sofia, vi skrattade och hade kul. När en Westernkille som kom förbi oss frågade om det gick bra om han galopperade iväg, sa vi att det gjorde det och han hade sån fart så gruset sprutade och våra hästar stannade i ren förvåning.

Kommentarer

  • Jennie Josefsson säger:

    Va de en skäck han red på eller :)?

    haha, jag brukar tävla emot han med Pascal, så himla kul!

    2009-06-23 | 13:12:59

Kommentera inlägget här: