Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag

Kategori:

Idag har jag och Vilja tränat för Anki igen, nu var det kandaret på idag. Hon känns fin i traven men står emot i galoppen så man får driva varje steg för att det inte ska bli avbrott. Vi jobbade traven först med långa skänkelvikningar och Vilja fick snabbt en härlig trav. Sen var det lite bakdelsvändningar och det är fortfarande den åt vänster som är problem med. hon kastar sig åt vänster och sätter ut höger bak innan jag hinner göra något, fick jobba med vänster sluta in i bakdelsvändningen.

Efter bakdelsvändingarna gick slutor och öppnor kanon och ökningarna går riktigt bra, i traven alltså, i galoppen får jag inte till någon jätteökning om jag inte styr in henne på diagonalen. Bytena var klockrena idag. På slutet var hon sååå fin

På kvällen hade jag tömkörning på klubben det var säkert 20-30 personer där som fick prova på, jättekul, vilken uppslutning, vi hade lilla russet Aldor och han skötte sig utmärkt och var lite lagom komplicerad att styra.

Fabiola fick sig också en longeringstur i lilla ridhuset, Kenth och Sofia var iväg med henne.

Idag är det faktiskt någon dm snö här och riktigt fint, bussarna hade problem att ta sig fram idag, tur man har Subaru.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: