Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Söndag 9 augusti

Kategori:

Jag och Vilja var i Färgelanda och startade en LA:6 med 65,81 % och en Msv B:2 med 60,93%. Vilja kändes riktigt fin på framridningen, men när hon kommer ut på banan så lägger hon ner. Provade idag med att bara rida fram 1/2 timme, men det spelade ingen roll, jag fick driva rejält runt hela programmet och hon har handbromsen i, ökningarna räcker inte hela vägen och vi missade ett av de enkla bytena i LA:6 och ett byte i Msv.

Öppnorna börjar bli riktigt bra, och jag börjar få henne att bära upp sig bättre och lätta av fram. Men slutorna blev inte lika bra, jag har lite problem med diagonalslutorna dessutom.

Det blev inga placeringar, men jag är nöjd med poängen. Lite kul var att vi var två från Lysekil och vi fick exakt samma poäng i Msv.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: