Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 17 april

Kategori:

I morse jagade vi fåren igen, vår miss de smet ut genom boxdörren och stalldörren när vi skulle ta fast dem för att leda ut dem, typiskt att vi aldrig lär oss att stänga stalldörren. Som tur är tycker de om havre så de kom när vi lockade med lite havre. Vi skulle nog behöva en vallhund också.

Jag red Fabiola igår, nu galopperar hon så snällt, men på vägen hem orkade hon inte, så då saktade hon av fast Pandora försvann framför oss i full fart. Hon är ju cool, då fick hon skritta, för jag tycker att det är härligt att hon är så självständig.

Sofia hoppade Vilja i hoppgänget som Kenth tränade igår, det gick jättebra, Sofia rider lugnt och mjukt och Vilja ser ut att tycka det är riktigt kul.

Till helgen är det tävlingar, på lördag ska jag och Sofia till Munkedal och träningsdöma och på söndag tävlar Sofia i Munkedal och Jag i Billdal, ska rida LA:6 eftersom jag blev bortlottad i Msv.

Kommentarer

  • A-C säger:

    Lycka till med tävlingarna!

    2009-04-17 | 19:40:26

Kommentera inlägget här: