Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lilla Edet tävling

Kategori:

I helgen har det varit stort meeting i Lilla Edet,torsdag till Söndag. 
 
Det blev en trevlig helg med både dömning och tävling. Det är alltid fina tävlingar i Lilla Edet.
 
Vilgot tävlade 3 Msv C klasser och fick placering i alla klasser han går ganska stadigt runt 70% och gör inga missar, så gick han två Msv B klasser och vi behöver jobba vidare med bytena för de blev inte rena, men trots det fick vi 67 % i Msv B:2. Men vilken härlig häst, bara han lär sig byten så kan han kapacitet att gå hur långt som helst 
 
Sofia tävlade Credo i Msv B:2 och Msv B:3, det såg så mjukt och fint ut, och bytena är rena de flesta gånger nu.
 
Lördag och söndag gick Vilja Intermediare I, första dagen kändes hon mjuk och fin på framridningen, men när jag gick in på banan fick jag henne inte riktigt framför mig och hon blir ju lätt låg fram om man inte får ordning på hennes långa kropp och bakbenen under sig och jag kände redan från början att hon blev lägre och lägre och i saxen la hon över tungan över bettet, fortsatte dock med längning och byten i vart 3:e men sen i piruetten så gick det inte längre, så jag var tvungen att avbryta. 
 
Men när jag fick analyserat, så bestämde jag mig för att byta stångbettet till det gamla sprenger där bågen går framåt. Och så red jag fram längre och hon var rejält framför skänkeln och det gick bra, var noga och hade henne uppe hela programmet och det blev 66,2 % och blev 4:a, och så fick jag 2 år till i kvalet och kan fortsätta tävla svår dressyr tills hon är 15 år :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: