Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vilja kvalad till Grand Prix

Kategori:

Igår var det en Intermediare A i Torslanda. Det var kul att rida ett program som vi inte ridit förut, det var bra linjer. Lite svårt med skritt in i piaff,  för man bromsar gärna med handen, mer än man driver.
Eftersom jag har haft lite problem med munnen på Vilja eller rättare sagt Vilja har haft problem med min hand :) så får jag ständigt tänka på att dra mindre och driva mer och ta snabba små förhållningar.

Anki Tifelt hjälpte mig på framridningen, det är mycket värt att få hjälp av sin tränare när man rider fram.

Vilja har blivit starkare och fått mer kadens och det gör att grundpoängen ligger lite högre, på 6,5 eller 7, då kostar det inte lika mycket att få någon miss, för vi hade miss i ettorna och en liten spark före en piaff, förmodligen tyckte Vilja att jag hade skänken för långt bak. Kenth tyckte att jag red usla vägar så får väl jobba med det också. 

Fick 62,7 % och kom 4:a precis utanför placering.

Nu har vi 2st  Int 1b kvar i höst sen får vi stärka henne under vintern och starta Grand Prix till våren.

Härliga häst som vi har kämpat ihop hela vägen. Vilja är vara 13 år och vi har förhoppningsvis några spännande år framför oss i Svår dressyr

Fotot är dock från lilla Edet (Cissi Marberg som tagit det)

Kommentarer

  • Ann-Charlott säger:

    Är så glad för er! Du bevisar verkligen att vill man så kan man 💪

    2015-09-01 | 20:52:05

Kommentera inlägget här: