Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling i Grästorp

Kategori:

Idag har vi varit på dressyrtävling i Grästorp med Credo och Bellisimo.
 
Credo var först ut i klassen och han kändes spänstig och fin men lite fast i högersidan, men han fick iaf inte en chans att slappa till, så det mesta gick bra, men han tänkte sakta av efter ena förvända galoppen och jag klämde till honom med skänkeln så han tog ett stort skutt fram istället, jättefina längningar i både trav och galopp, men skritten behöver jag jobba med på honom , ökade går för sakta, mellanskritten kändes inte så bra. Men han är ju så lydig och fin och gör det han ska. 
 
Slutade med 66,8 % med Credo och strax utanför placering.
 
Sedan fick jag en timmes andrum och det var skönt, båda hästarna är otroligt lättridna och man blir knappt trött.
 
Dom Bellisimo plac 4:a i MSV C:1 på 67,3%
Honom red jag med träns och han kändes otroligt fin på framridningen, mjuk och lätt i handen, han har ju bara gjort skolorna några veckor hos mig, men de var bäst idag, slutorna har han hackat lite i på träning idag flöt det bara på. Härlig häst fick bara 2 st 6:or resten högre och en 8:a på mellantraven fast jag nog tycker att Credos var bättre idag, men i galoppen är Don Bellisimo mycket bättre:) Men behöver väl inte jämföra de här duktiga hästarna, jag är jättenöjd med båda :)
 
 
Och så ett foto från hästhagen ikväll när Elin och Lena, våra kära grannar från Kännåsen var på besök.
 
Gissar att fölen blev förtjusta i Elin :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tina säger:

    Grattis!! Proffsryttare!!!!

    2014-09-15 | 08:08:03

Kommentera inlägget här: