Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Don Bellisimo på tävling

Kategori:

Igår var det tävling på NÄRK I Sjuntorp, och den här gången åkte jag bara med Bellis för han skulle förhoppningsvis göra sitt andra kval i Msv C:1. 
 
Set regnade lite så gick on i ridhuset och red fram, han kändes inte riktigt på hugget så blev lite orolig för han brukar inte vara seg, men då sa ägaren Mary Anne att han är ju så van att gå i ridhus och jag rider ju aldrig inomhus med honom, så då gick jag ut på utebanan och värmde honom, det är så kul för jag tror han skulle gå lika bra påbanan även om jag bara hade skrittat fram honom.
 
Bellisimos ägare Mary Anne har tagit bilden
 
 
 
På banan lyssnade han hela tiden på mig och när jag skrittade ut kändes det inte som han hade gjort några fel alls. Också vi fick 75,9 % helt otroligt vilka poäng 8:or i hela galoppen och på allmänt intryck.
 
Vi vann klassen och det var 36 starter, mycket stolt och glad över att få rida den här hästen. 
Lycklig den som köper honom.
 
Maria Larsson gjorde oxå en strålande helg med sina båda hästar. 3:e placering med Hot Stuff i Msv B:4 och godkänd debut i Msv A:1 och en fin ritt i LA:3 igår och en 4:e placering. Grattis!

Kommentarer

  • Tina säger:

    Ja vilka procent!! Visste man inte hur duktig du är skulle man tro att du mutat domar'n!!

    2014-09-22 | 13:59:23

Kommentera inlägget här: