Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

1 maj

Kategori:

 
 
Idag fick vi besök av Liz som jag har jobbat ihop med på Volvo, Liz och hennes man Rahul som är från Indien hade aldrig klappat en häst och idag fick de både klappa och rida på Credo som ställde upp som perfekt ridskolehäst.
 
Och så blev det förstås en biltur runt Skalhamn och Lysekil, mycket trevlig eftermiddag.
 
Bilden är tagen av Rahul.
 
Kenth och Andromeda var på "Pay and jump" i Lilla Edet och Andromeda och hade gått nolla i den ena klassen idag. 
 
Sen red jag ut på Vilja på kvällen och det är lite skumt att min pigga nerviga häst plötsligt har blivit lugn ocn nästan seg. Vi har räknat foderstat på Munkedals kvarn i veckan och börjat fasa över henne på den,
11 kg hösilage och 1,8 kg Hippo Alfa per dag. Förut har jag inte kunnat trava henne på vägen hem för att hon har varit för pigg, nu passar jag på att träna passage och piaff på vägen hem får då har hon lagom bjudning. 
Men det är många av hästarna som tränar för mig som är lite trötta nu, skulle gissa att det är värmen som kom så plötsligt som gör det.
 
Vi väntar föl i helgen, men det ser ut som vi får vänta förgäver, ingen av stona verkar färdiga för att föla än.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: