Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling i Färgelanda

Kategori:

Både jag och Sofia har tävlat i helgen, Sofia red Msv C:1 på Credo. Credo och Vilja är lite jobbiga när de är tillsammans på tävling, de är så beroende av varandra. Sofia var nöjd med sin ritt i fredags och hade en bra känsla men några missar fick 61,7 % så nära kvalpoäng som är på 62 %. idag var marginalerna inte på vår sida, Sofia var eftertanmäld och skulle starta strax efter kl 8.00, vi var lite sena och hon fick för kort fram ridning. Då blir Credo lite öppen i formen och inte så fin som han kan vara,så idag blev det lägre tyvärr.
Här är mina båda tjejer Sofia och Erika :)
Jag skulle inte rida förren kl 20 och eftersom jag var själv. så fick jag försöka planera allt noga,ställa fram dricka, inga skydd på Vilja och fracken på direkt på framridningen. Vilja kändes riktigt fin, vi rider fram i rund form,sen piaff för att få henne framför skänkeln, då sparkar hon bakut några gånger senare hon supetfin att sätta igång i galopp. jag inte hade räknat med var att 5 min innan jag ska in så ropar de i högtalaren att en Volvo (min) larmar och då sätter jag drickan i halsen och får värsta hostattacken och får gå ut och be Annika som är speaker om vatten.Haha, men Vilja är så fin, gnäggar åt Credo men är ändå fokuserad och det känns att hon blivit mycket starkare under vårt tävlings uppehåll, vi får över 67 % och vinner den nationella St Georgen. Idag var det ännu en St George men nu var förberedelserna lite bättre men även idag gjorde Vilja piaff i första halten och så hade vi en miss i första bytesserien. men fick 66 % och kom 2:a.
Det var även många av mina elever som gjorde jättefina resultat i helgen, jättekul.
Och även en eloge till Marianne Göthberg som sliter med de här tävlingarna varje år och det blir fler och fler starter. fina banor och så trevliga funktionärer.

Kommentarer

  • Jennie Josefsson säger:

    Stort jättegrattis Marianne! Superkul :)

    2014-06-30 | 19:50:22
  • A-C säger:

    Snyggos dina döttrar ;-)
    Typiskt att sånt där händer innan man ska in på banan, haha! Ni är så duktiga allihopa:-) Grattis! Kram

    2014-07-03 | 20:37:30
    Bloggadress: http://www.whinneyochwilbur.blogg.se

Kommentera inlägget här: